De Maneblussers

Afgelopen zomer reisden wij af naar het zonnige zuiden, ook wel bekend als Limburg. De eerste avond hebben we de lokale kroeg onveilig gemaakt, en werden er heerlijke biertjes met namen als ‘het viswijf’ en ‘de poes’ genuttigd. Op de tweede dag bezochten we de indrukwekkende Amerikaanse begraafplaats in Margraten, en na een lekkere lunch in Maastricht verkenden we de mergelgrotten per step. Onder begeleiding van een leuke gids en met een lampje op ons voorhoofd raceten we door het duizelingwekkende gangenstelsel.

Foto 1

’s Avonds keerden we terug naar onze ‘stamkroeg’ en hier hebben we heerlijk gegeten. Daarna was het tijd voor de film/chilllavond en kon iedereen uitrusten van het steppen en zich alvast voorbereiden op de volgende dag.

Want op woensdag was het zover: de fietstocht met als eindbestemming de boerengolf. Op papier was deze tocht 5 kilometer, maar Limburgse kilometers bleken toch wat zwaarder te zijn door al die heuvels.

foto 2

Eenmaal aangekomen op onze bestemming was het tijd voor het boerengolf. Tussen de schapen(poep) sloegen we ons een weg naar de volgende hole.

Woensdagavond, nadat de kookclub heerlijk voor ons gekookt had, gingen we uit in Maastricht. Het thema: boer zoekt hoer!

Foto 3

Op alweer onze een na laatste dag bezochten we Aken, maar niet nadat we genoten hadden van een heerlijk ontbijtje met wentelteefjes en croissantjes, klaargemaakt door de lieve vakantiesub! In Aken liepen we een speurtocht langs 8 fonteinen en hebben we heerlijke burgers gegeten. Onderweg terug naar het huisje maakten we nog een snelle stop bij het drielandenpunt.

Voordat we het wisten was het alweer vrijdag, en moesten we helaas alweer naar huis. Het was een topvakantie, en ik kijk nu al uit naar de volgende!